Thanksgiving - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Susan Romijn - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Susan Romijn - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Blijf op de hoogte en volg Susan

30 November 2012 | Verenigde Staten, Fort Worth

Hallo allemaal!
Vorige week hebben wij onze eerste echte Amerikaanse Thanksgiving gevierd!
Op dinsdagavond zijn we rond 6 uur vertrokken met Sarah en Daniel (Sarah’s broer) naar San Antonio. Om 11uur kwamen we aan bij de familie van Sarah.
Ze wonen echt in een gigantisch huis wat eigenlijk nog niets was vergeleken met de huizen in de buurt. Die avond kennis gemaakt met de ouders van Sarah en naar bed. De volgende dag hebben we geholpen in de keuken. Woensdagavond hadden we HET Thanksgiving dinner. De opa en oma van Sarah waren er ook en nog een kennis van de kerk. We hebben echt heerlijk gegeten: kalkoen (natuurlijk!) , sweet potatoes, fruitsalade, cranberries. Vooral de kalkoen was echt lekker! Als toetje hadden we verschillende soorten pie, waaronder de pecan pie die wij hadden gemaakt! Die avond na het eten nog een kaartspel gespeeld met de opa van Sarah, Oh Hell, moeder en zoon hebben nog een liedje op de piano gespeeld , en toen iedereen naar huis ging, zijn wij nog met z’n vieren in de hot tub geweest! Echt niet erg!
Donderdag zijn we een dagje naar Austin gegaan. De familie ging naar een football game, en ze hebben ons afgezet op 6th Street. Voordat we werden afgezet, heeft Sarah’s vader ons eerst een hele tour gegeven door Austin. Hij komt er zelf vandaan, dus hij kon er veel over vertellen, iets wat hij helemaal niet erg vond om te doen! Hij heeft ons ook het huis van Armstrong laten zien!
Toen de familie naar de game ging, zijn wij een beetje rond gaan lopen en daarna zijn we naar een sport-bar gegaan om de game te kijken. We hebben er weer heel lekker gegeten. Er zaten 4 gasten aan een andere tafel. Lisa zei al dat ze het idee had dat het geen Amerikanen waren. We zijn af en toe naar de wc gelopen, om gewoon even ‘hun taal’ af te luisteren. Het bleek dus dat het Nederlanders waren! We zijn dus aangeschoven nadat ze ons hadden uitgenodigd aan hun tafel. Echt gezellig en leuk om weer lekker met Nederlanders te kletsen!
Vrijdag heeft Sarah ons meegenomen naar San Antonio. We hebben o.a. de River Walk gedaan en gewoon van alles gezien. Leuke stad! In de avond hebben we bij Sarah thuis de kerstboom versierd! Heel vreemd om dat voor 5 december al te doen, maar hier is alles al in kerstsfeer en het is normaal om dat te doen na Thanksgiving.
Zaterdag was het voor ons in de middag tijd om terug te gaan naar Fort Worth. De familie heeft ons bij het busstation afgezet, en vanaf San Antonio zijn we naar Austin gereden, en van Austin naar Fort Worth. We hebben het echt heel leuk gehad in San Antonio! Top Thanksgiving!
Zondag zijn we naar Six Flags geweest! de Six Flags die hier is, is de allereerste, dus die mag je niet overslaan! Fantastisch!! Echt super achtbanen. Het park was vanaf 4uur open tot 9uur. Het was helemaal mooi verlicht met kerstlichtjes en overal tentjes met eten en warme chocomelk! Echt een hele leuke sfeer door die lichtjes!
Van de week is hier op de campus de kerstboomverlichting aangegaan. Het was weer een hele toestand: Nep sneeuw, een rendier waar je mee op de foto kon (zijn naam was Sugar Cookie!) tafels met cookies die je zelf kon decoreren, tafels met kannen warme chocomel en marshmallows en een bandje. Het was echt heel leuk maar ook zo gek om al zo met kerst bezig te zijn!

Deze ochtend zijn we vroeg opgestaan om Lisa naar het vliegveld te brengen. Lisa moet in december alweer naar de PABO in Leiden, dus vandaar dat ze eerder terug naar huis moest. Andreas, de jongen uit Denemarken, vertrekt ook vandaag. Heel gek dat we langzaamaan afscheid moeten nemen van de studenten. Het schiet voor ons dus al aardig op en het is nu echt aftellen! We blijven zeker genieten van onze laatste 3 weken!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne Sinterklaasavond! Ik zal zeker aan jullie denken!

Veel liefs!
Suus X!

• 06 December 2012 - 22:53

Marjolein:

Hai suus
    Wat een leuke verhalen allemaal..
    Wat is het snel gegaan zeg nog ff en je bent weer in nl denk in de sneeuw hihi
    Nog veel plezier de laatste weekjes

Xx

• 07 December 2012 - 22:46

Rianne:

Heeeey Suusje,
    Weer een super verhaal;)
    Geniet nog maar even van de laatste weekjes!
    Xx