Nice to meet y'all! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Susan Romijn - WaarBenJij.nu Nice to meet y'all! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Susan Romijn - WaarBenJij.nu

Nice to meet y'all!

Blijf op de hoogte en volg Susan

20 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Fort Worth

Hallo allemaal!
Het avontuur is begonnen!!
Vrijdag, heel vroeg, ben ik samen met papa, Steef en Leonie naar Dusseldorf gereden.
Om 06.20u konden Isabelle en ik door de gate. Het was moeilijk om afscheid van iedereen te nemen. Opzich was ik de hele tijd rustig geweest, maar net voordat je weggaat, dringt het door wat je gaat doen en dat je mensen een tijdje niet gaat zien. Het gaan is even verdrietig, maar we weten waarvoor we het doen! En voor je het weet, zijn we weer thuis!

Na de gate moesten we meteen al onze bagage laten zien. Ik was nog een beetje in de war, na het afscheid, dus begreep de vrouw die mij allerlei vragen stelde niet zo goed. Ze rolde met haar ogen en was niet heel vriendelijk, maar Ies en ik waren niet te houden! Wij gingen naar Amerika!
De vlucht naar Amsterdam was top. We zijn zo’n 35minuten in de lucht geweest! Erg vreemd, omdat de terugweg van mijn vader langer duurde. Daarna was het wachten op het vliegtuig naar Dallas.
Deze vlucht was super! Film kijken, series, muziek luisteren, en dat allemaal met een kussentje en een blenkie! Top! We hebben allebei even geslapen en heb Jackie en Tigger Movie gekeken!
Op het vliegveld van Dallas moesten we eerst nog langs een controle. Was niet heel boeiend en ze waren erg aardig! We kwamen als laatste van onze vlucht aan in de aankomsthal waar onze begeleider Dale Young ons opwachtten. Wat een aardige man! Hij had zoveel mogelijk paarse kleding aan ( de kleur die je overal ziet op de University). Hij heeft ons naar de campus gebracht. Alles wat hij vertelde tijdens de rit ben ik eigenlijk alweer vergeten, omdat ik helemaal vol was van alle indrukken!! Alles om je heen, de vlucht, pfff! Het was me wat! Ies en ik waren eigenlijk allebei zo onder de indruk!!
Ons appartement is echt fantastisch! Het is groot, mooi, we hebben een mooie slaapkamer, een badkamer met bad, een woonkamer met (naar mijn mening) hele lelijke banken maar de zitten zo lekker, en een keuken met een oven en een afwasmachine! Een heel luxe studentenhuis dus!
Die vrijdag hadden we nog een ‘feestje’. We zijn even geweest, maar we waren behoorlijk gaar aangezien we al bijna 24uur op waren! We zijn lekker op tijd naar bed gegaan!

Na 11 uur slaap zijn we zaterdag heerlijk wakker geworden. Die dag zou Dale ons naar een supermarkt brengen om wat spulletjes te kopen. Voordat hij kwam hebben Ies en ik het huis een beetje eigen gemaakt.
We zijn naar de Super Target geweest. Nou, het was echt SUPER!! Wat groot en veel! We hebben ons ingehouden, maar wat een spullen wil je daar kopen! Zoveel soorten, zoveel lekkere cakejes, ijs, pff! Ik heb voor het eerst heel stoer met mijn credit card betaald, we stonden alleen in de verkeerde rij, namelijk de kassa voor max. 10 producten! Whoepsie!
Zaterdag hebben we allebei een telefoon voor hier aangeschaft. Gewoon een simpele. Het nummer is: 817-760-6857, maar je kunt me gewoon bereiken op mijn Nederlandse nummer. Ik kan gratis de smsjes ontvangen =)
Eerst werkte onze mobiel niet zo goed, omdat we niet naar het buitenland konden smsen/bellen, dus we moesten nog even terug naar de winkel, maar zondag deed hij het, dus als verrassing Steef gebeld! Fijn!! Papa en mama waren helaas niet thuis, maar mama heb ik vanochtend gelukkig even aan de telefoon gehad!! =)

Het is hier 7 uur eerder, dus af en toe is het even gek om te bedenken dat als wij de dag beginnen, de dag bij jullie al bijna om is.
We hebben eigenlijk meteen na aankomst al kennis gemaakt met de andere internationale studenten. Er zijn 2 jongens uit Denemarken; Brian en Andreas, 2 meisjes uit Denemarken; Didde en Linda. Verder is er een jongen uit Zwitserland; Walter (hij heeft ons rondgeleid op de campus, erg lief want we snapte er niets van en hij was er al een week) en een meisje uit Nederland; Lisa.
Het is heel leuk met deze groep. We eten in de avond gezellig met een aantal samen en we volgen met z’n vijven dezelfde lessen.
Maandag hebben we onze eerste schooldag gehad! We waren zo beniewd! Eerst moesten we on inschrijven voor de lessen (Dale heeft deze lessen voor ons uitgekozen). We hebben een aantal lessen in de week, en volgende week beginnen we met het observeren op de Elementary School. Dat is 1 keer in de week . We hebben een fijn rooster, elke week hetzelfde (is nog eens wat anders dan op de Haagse Hogeschool).We hebben onze eerste les gehad wat een introductie was van het vak Critical Investigation of Teaching an Learning in Today’s School.
We zijn daarna naar de bibliotheek geweest waar we internet op onze computer hebben laten zetten. Fijn!!

Ik ben een heleboel vergeten te vertellen, maar het is ook allemaal nog zo indrukwekkend en veel! Het lijkt af en toe nog zo onwerkelijk om hier echt te zijn, maar het is zo! Ik was gister aan het hardlopen met Evy, en ik dacht, ik ren nu gewoon in Texas, om 8 uur in de ochtend, en het is gewoon heel normaal!
Ze doen hier trouwens heel veel aan sport, de University staat er ook om bekend. We kunnen gratis sporten, dus van de week lekker zwemmen en hardlopen met airco want in de ochtend is het al behoorlijk benauwd!

De eerste indrukken van Texas zijn meer dan goed; de mensen zijn allemaal ontzettend vriendelijk, de internationale groep is leuk, we hebben een mooi appartement en de campus is fantastisch! Ik heb trouwens geen last van een opgezette buik! (Wie had dat gedacht!!) We kunnen nog steeds niet geloven dat we hier ECHT zijn, maar we genieten er zeker van!

Dit was het even voor nu! Ik ben benieuwd hoe het in Nederland is met het tropische weer!

Veel liefs,
Suus

  • 20 Augustus 2012 - 22:56

    Herrie:

    Ha die Susa

    Wat een feest om nu eens jou verslag te lezen ipv jij de onze :P
    Fijn dat alles zo goed gaat en hoe je klinkt (leest?) heb je het goed nar je zin, het enthousiasme druipt ervan af. Goed zo!

    Take care and enjoy!
    XXX

  • 20 Augustus 2012 - 23:32

    Lisa:

    Klinkt goed!!! Geniet ervan :)

    Liefsxx

  • 21 Augustus 2012 - 10:44

    Merinde:

    Lieve Jul!

    Wat een super verhaal zeg! Haha wordt er helemaal enthousiast van!! Zo te horen zit je wel even goed daar de komende tijd..:) Ik ga je strakjes uitgebreid mailen!

    Kijk uit naar je volgende avontuur!

    XLiefs!

  • 21 Augustus 2012 - 10:44

    Merinde:

    Lieve Jul!

    Wat een super verhaal zeg! Haha wordt er helemaal enthousiast van!! Zo te horen zit je wel even goed daar de komende tijd..:) Ik ga je strakjes uitgebreid mailen!

    Kijk uit naar je volgende avontuur!

    XLiefs!

  • 21 Augustus 2012 - 17:29

    Sigrid:

    Ha schoonzus!!

    Wat een verhaal!! Alleen de vlucht is al leuk, he! Films, eten, blanky en kussen. Toppie! Vond je het wat Jackie!? Ik wel hoor!! En ja die supermarkt!! Zoveel lekkers! Ik stond tijdens mijn vakantie ook geregeld in de verkeerde rij! Waaah!! Nou klinkt super!!! Geniet!!!
    Dikke kus!!

  • 21 Augustus 2012 - 21:39

    Sandra Ligtvoet:

    Hoi Suus,
    Wat een leuk verhaal heb je geschreven, fijn dat we zo op de hoogte blijven van wat jij daar allemaal doet.
    Je geniet met volle teugen houden zo!!
    Groetjes Sandra

  • 21 Augustus 2012 - 22:30

    Riek:

    hoi suus,

    leuk om te lezen dat je het allemaal geweldig vindt.
    heel veel plezier en genieten hoor.

    gr riek

  • 21 Augustus 2012 - 23:20

    Joris:

    Howdy Miss,

    Super cool dat het zo goed begint!! Dat scheelt al een hoop, haha!
    Blijf het raar vinden dat je niet gewoon in Amsterdam kon opstappen als je vliegtuig daar toch stopt..

    Chille winkels hè die Target! je hebt daar echt alles!! Heb je ook een Walmart in de buurt? dat is onze lievelings, zoals Le zou zeggen :D Leuk dat het nu een keer andersom is en dat ik weer eens jaloers ben, haha!

    Succes met je eerste week! en veel plezier,

    -x-


    ps: Goed nieuws vanaf het thuisfront: WE HEBBEN DE SLEUTEL!!!! t ziet er wel anders uit hoor als het leeg is, haha! stuur je wel before en after foto's of je krijgt een aflevering van Cribs-Skype edition ;)

  • 22 Augustus 2012 - 09:15

    Fiek:

    He Suus!
    Wat heerlijk dat het meteen zo vertrouwd voelt in Texas. Je zit gewoon in de USA!!! Heel veel genieten, veel leren en veel lachen!! Ik ga je verhalen lezen! Liefs, Fiek

  • 22 Augustus 2012 - 17:27

    Tamara:

    Hi Suus,

    Ontzettend leuk om te lezen dat je je plekje nu al hebt gevonden in Texas. De omgeving maakt het rennen denk ik net iets leuker, of niet? :) Geniet ervan! Ik ga je belevenissen zeker volgen.

    Liefs,
    Tamara

  • 26 Augustus 2012 - 20:04

    Anneke En Dick Van Lierop:

    Ha Susan,

    Leuk enthousiast verhaal! Geniet er lekker van! Wij waren vorig jaar in Kissemee, Texas! Ook een supergrote Walmart!
    Het land is zo overweldigend, nogmaals geniet, voordat je het weet ben je weer op weg naar huis.

    We volgen je

    Groetjes

  • 29 Augustus 2012 - 07:57

    Sandra Ligtvoet:

    Hoi Suus,

    Zo de eerste week om gevlogen.
    Veel sporten, veel eten, en heel veel mensen ontmoet.
    Allemaal leuke dingen dan vliegt de tijd. Leuk om je maandag te hebben gesproken en je
    kamer gezien te hebben. Weten we een beetje waar je verblijft.
    Veel succes weer deze week.

    Groetjes Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Worth

Texas

Texas Christian University

Recente Reisverslagen:

11 December 2012

Zomer in december

30 November 2012

Thanksgiving

13 November 2012

Trick or treat!

31 Oktober 2012

Alweer eind oktober!

12 Oktober 2012

Fall Break
Susan

Actief sinds 08 Aug. 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 6755

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 22 December 2012

Texas

Landen bezocht: