The first EXAM! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Susan Romijn - WaarBenJij.nu The first EXAM! - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Susan Romijn - WaarBenJij.nu

The first EXAM!

Blijf op de hoogte en volg Susan

04 September 2012 | Verenigde Staten, Fort Worth

Hooooi!
Er is alweer een week voorbij! Tijd voor een update:
Maandag weer naar het hoorcollege van Mr. Alexander. Voor het hoorcollege eerst even naar de familie Ligtvoet gezwaaid! Het hoorcollege is goed te volgen, en tijdens het college ging de leraar cheerleaden! Het was zo grappig! Hij vertelde een verhaal over zijn tijd als leraar. Er was een meisje die letters leerde door ze een pose te geven! Nu moet je je voorstellen dat mijn docent een jonge man is, in een net pak, hij maakt grapjes tijdens zijn les en beweegt veel, maar sprongetjes en letters maken…! Top!
We kwamen die middag bij ons appartement aan met onze boodschappen. Eerst moet je door de hoofdingang met je pasje en daarna met de sleutel naar je appartement. Met onze handen vol zochten we naar het pasje voor de ingang.. komt er opeens een jongen naar ons toe, en doet de deur open en zegt: Alsjeblieft! WAT!! Hij praat Nederlands! We waren echt verbaasd om het te horen! Wat blijkt: in het appartement woont een vrouw, Jacqueline, die uit Nederland komt. We hebben haar later in de week ontmoet. Ze woont hier al 20 jaar en heeft twee zonen. Ze leert haar zonen ook Nederlands praten dus vandaar! (Jacqueline is trouwens blij om haar naam weer eens op een Nederlandse manier te horen). Het was leuk om zo onverwacht Nederlands te horen. Die avond met de club een kleine BBQ gehad met steak en broodjes. (Niet zo lekker als thuis met wiskeysaus =p)
Dinsdag weer les van onze favoriete lerares voor het vak Creative Thinking. Dit vak gaat over de creatieve manieren van lesgeven. De lerares hangt voor de les een papieren vel op de muur waar je een vraag moet beantwoorden; de vorige les moest je opschrijven waar je vroeger het liefst mee speelde, nu ging het over welk kind je het liefst in de klas zou willen. Er waren 3 poppetjes opgeplakt en er was een vraagteken. Geen idee wie de kinderen waren. De lerares realiseerde zich dat wij die kinderen niet kenden. De poppetjes kwamen uit een serie: The Great Pumpkin. Ze heeft een stukje laten zien, en we waren meteen om! Heel schattig kinderprogramma.
Lisa wilde hier graag een nieuwe laptop kopen dus gingen we naar de Apple store. Echt gigantisch! Ze wist al precies wat en hoe, dus dat ging vlot. De jongen die haar computer ging installeren was helemaal enthousiast dat we er waren (vooral omdat we uit NL kwamen) Hij vroeg of Lisa bij de familie wilde horen, en Lisa vond het best. De jongen riep de hele ruimte om stilte en iedereen keek onze kant op. Lisa werd welkom geheten in de Apple-family en iedereen ging klappen! Gekkigheid!
Woensdag was de eerste observatie op de Elementary School! Ik was een beetje nerveus, vooral omdat ik niet wist of ik netjes genoeg gekleed was. Ze zijn hier behoorlijk strikt. Heel vreemd, want iedereen gaat naar college in sportoutfit. Samen met Brian en Sam naar de school gegaan. De school was heel nieuw en toen we binnenkwamen moesten we ons inchecken en een foto maken. Ik ging observeren in de Kindergarden (de kleuters). We stonden op de gang op de kinderen te wachten, want ze hadden net pauze. Toen kwamen ze; netjes in een rijtje en in een uniform. De lerares vertelde dat ze de les in het Spaans zou geven. Lekker is dat! Ben ik blij dat ik het Engels begrijp, geeft ze les in het Spaans! We zijn achterin de klas gaan zitten en de les was zo voorbij. Het was echt fantastisch! De lerares was heel goed, de kinderen waren zo lief, en het maakte eigenlijk niet eens meer uit dat ik er niets van begreep! Na een uurtje zijn we weggegaan, en hebben we ons uitgecheckt. Ik heb niets gehoord over mijn kleding, dus het zal wel goed zijn! Gelukkig!
In de avond hadden we voor het eerst Children’s Literature. Deze les is van 5 – 7. We hebben les van een klein, dik vrouwtje, die meteen over de opdrachten begon in plaats van zichzelf voor te stellen. We moesten van alles invullen, opschrijven, indelen. Ik weet niet helemaal wat ik ervan vond… wachten komende woensdag even af!
Donderdag hadden we een dagje vrij! We zijn lekker naar het zwembad geweest en ben lekker verkleurd. Het is hier trouwens ontzettend warm! Opzich lekker, maar je loopt echt tegen een muur van warmte op als je naar buiten gaat.
Vrijdag hebben we ons eerste EXAM gehad! Ik wist niet goed wat ik ervan moest verwachten. De colleges begreep ik en heb mijn aantekeningen doorgelezen. Tijdens het maken van de test heb ik echt alles 5 keer moeten lezen. De taal was iets anders, en ik wilde er liever niet over praten. ‘Gelukkig’ hadden alle internationale studenten dit! Uiteindelijk had in 11/20 vragen goed waar ik ontzettend blij mee ben, aangezien in er weinig van begreep!! Op naar het volgende tentamen!
Isabelle had lekker lasagne gemaakt, en daarna zijn we naar de volleybalwedstrijd geweest. Voor de wedstrijd werd het volkslied gezongen, en iedereen draait dan naar de vlag met de hand op de borst. Verder is iedereen zo enthousiast en schreeuwt iedereen telkens GO FROGS!! Het grappige is dat je vanzelf mee gaat doen =) Er waren ook cheerleaders die natuurlijk de dansjes, sprongetjes en piramides maken! Top!
Zaterdag zijn we naar de Meet&Greet van de Footballspeler geweest! Fantastisch! We kwamen in een soort arena waar alle speler aan tafels zaten in een rondje. We zijn in de rij gaan staan(voor de aanvallers of verdedigers) met een poster voor de handtekeningen! Die moet je dan natuurlijk wel hebben! Eerst langs coach P. (ik heb hem een goed seizoen gewenst!!) en daarna langs de helft van de spelers. Sommige zaten er maar gewoon te zitten, en andere waren enthousiast, vooral als ze al aan je accent horen dat je niet uit Texas/Amerika komt. Het is zo leuk om te merken hoe groot Football hier is! Volgende week hebben we de eerste game!
In de avond met Isabel en Lisa wezen stappen. Het duurde even voordat we een taxi te pakken kregen, maar uiteindelijk is het gelukt! Er was weer een bandje die covers zong. Heel leuk! Zelfs liedjes van Christina Aguilera kwamen langs (idee voor O’nine! )
Zondag naar de Soccergame geweest. We konden gelukkig in de schaduw zitten onder een boom, maar zelf daar was het warm. In de avond lekker zelfgemaakte hamburgers gegeten!
Maandag is het Labor day, een soort dag van de Arbeid, dus dan hebben we lekker een dag vrij!

Dit waren mijn avonturen van afgelopen week! Ik heb geprobeerd het kort te houden! De uitgebreide versie staat in mijn dagboekje, want ik moet echt alles opschrijven, anders vergeet ik het omdat er zoveel gebeurd!
Blijf me op de hoogte houden van jullie verhalen! Altijd leuk om te horen en te lezen!

Veel liefs,
Suus!

  • 04 September 2012 - 07:24

    Cassie:

    Das weer een mooi avontuur susie!!
    Ben nou wel nieuwsgierig naar die nette outfit hihi

    enjoy!

  • 04 September 2012 - 08:24

    Sigrid:

    Jo Suus!

    Wat een verhaal weer! Te gek zeg! Het blijft een mooi avontuur. Hou ons op de hoogte hoor. Ontzettend leuk! zet hem op daar!!

    Liefs Je schoonzus

  • 04 September 2012 - 09:31

    Rianne:

    Heeey Suus,

    Weer een super verhaal! Je hebt het maar druk;)
    Veel succes! En lekker genieten daar! :p

    Xx

  • 04 September 2012 - 10:28

    Joris:

    Hey Gekke Sasa!

    Bizar hè dat je alles aan het eind van de dag MOET opschrijven, omdat je het anders vergeet!
    Echt super cool dat je ook naar als die sport wedstrijden kan! De College-competitie is bijna net zo belangrijk als de nationale zoals NBA, NFL etc.!!

    ik ben het eens met Cassie... FOTO'S!!!! :D haha

    De afsluiting van het BBQ seizoen was hier een succes! alleen jammer van die paar druppels regen, maar het was wel weer heerlijk! je Wiskeysaus is nog niet open dus misschien blijft dat zo totdat je weer terug bent ;)

    GO FROGS!!!!

    -x-

    PS: je zal nog verbaast zijn over hoeveel mensen er Nederlandse roots hebben! wij gingen een keer drank halen in een supermarkt in the middle-of-nowhere en die vrouw zei ineens: "hé, geboren in Rotterdam? daar heb ik familie wonen!" Dutchies rule the world :p

  • 04 September 2012 - 10:32

    Hesje:

    Suuus!
    Klinkt zooo gaaf! Over de taal niet druk maken, hoe lang zit je er nou helemaal tot nu toe? Komt wel goed ;) Verder wilde ik vanochtend broodje wiskeysaus met kaas en komkommer maken, was de wiskeysaus op.. Hier schiet het dus ook niet op.. Verder veel plezier met Footballmatch, ik vind het echt heel erg leuk om te zien! ;)
    Kusx

  • 04 September 2012 - 10:32

    Hesje:

    Suuus!
    Klinkt zooo gaaf! Over de taal niet druk maken, hoe lang zit je er nou helemaal tot nu toe? Komt wel goed ;) Verder wilde ik vanochtend broodje wiskeysaus met kaas en komkommer maken, was de wiskeysaus op.. Hier schiet het dus ook niet op.. Verder veel plezier met Footballmatch, ik vind het echt heel erg leuk om te zien! ;)
    Kusx

  • 04 September 2012 - 17:12

    Sandra Ligtvoet:

    Hoi Suus,

    Wat maak jij veel mee zeg in één week.
    Goed dat je alles opschrijft anders weet je het niet meer als je terug bent, ha ha
    No veel suucces weer deze week, en blijven genieten !!

    Gr. sandra

  • 06 September 2012 - 09:45

    Merinde Loos:

    Haha ik zie je al staan op de tribune en keihard meeschreeuwend met de rest GOOO FROGSSS!! COME ON!! haha! Niceee!

    Xjeeeeee!

  • 06 September 2012 - 09:45

    Merinde Loos:

    Haha ik zie je al staan op de tribune en keihard meeschreeuwend met de rest GOOO FROGSSS!! COME ON!! haha! Niceee!

    Xjeeeeee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Worth

Texas

Texas Christian University

Recente Reisverslagen:

11 December 2012

Zomer in december

30 November 2012

Thanksgiving

13 November 2012

Trick or treat!

31 Oktober 2012

Alweer eind oktober!

12 Oktober 2012

Fall Break
Susan

Actief sinds 08 Aug. 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 6752

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2012 - 22 December 2012

Texas

Landen bezocht: